L'INTERCANVIADOR R4/R8


S’està donant un debat territorial sobre com incrementar les connexions ferroviàries amb l’Aeroport del Prat. Les propostes són dos: perllongar amb un ramal la R4 (Manresa, Terrassa, Sabadell, Barcelona,) o construir una nova línia de FGC de Barcelona a El Prat. Les dades objectives diuen que l’opció de la R4 és més efectiva i més econòmica. Amb una inversió reduïda aconseguiríem un increment del servei considerable que beneficiaria al Vallès Occidental, un territori amb prop d’1 milió d’habitants i una important concentració d’activitat econòmica a Catalunya.

Des de Santa Perpètua ens hem posicionat clarament per l’opció del perllongament de la R4, però, a més, treballem per introduir en el debat la necessitat de construir un intercanviador ferroviari entre les línies R4 i R8 a l’alçada de Barberà del Vallès. Aquest intercanviador beneficiaria a les comarques del Vallès Occidental i Oriental, no només per accedir a l’Aeroport del Prat, sinó per la seva intercomunicació. Seria, sens dubte, un gran avenç per Santa Perpètua i el conjunt de la Riera de Caldes.

Darrerament, la Diputació de Barcelona també ha optar per aquesta proposta. Dues esmenes del grup d’En Comú Guanyem, a una moció de TxT, ha inclòs l’intercanviador dins de la proposta vallesana per accedir a l’Aeroport del Prat de forma més ràpida. Tots els grups han votat a favor de la moció, menys JxCAT que s’ha abstingut.

La proposta de l’intercanviador R4/R8 és una de les 77 actuacions que formen part del Pla Especial de Mobilitat del Vallès (PEMV), ara en exposició al públic fins el 6 d’abril. En aquest enllaç podeu consultar els documents que composen el pla.

En una situació d’emergència climàtica és imprescindible reduir l’ús del vehicle privat i les emissions contaminants. Les autopistes que comuniquen les comarques metropolitanes estan al límit i els embussos de cotxes són una constant diària. Per això, la petita inversió que significaria la implantació de l’intercanviador ferroviari R4- R8 tindria un alt nivell d’eficiència energètica i de servei públic. Per això, esperem que el govern de la Generalitat reflexioni a fons i aposti per la millora del transport ferroviari més enllà d’interessos propis i d’afavorir la metròpoli barcelonina que ja compta amb una important xarxa de transport públic i ferroviari.

Isabel Garcia